Δευτέρα 10 Ιουνίου 2013

ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΘΡΥΨΑΛΑ

                                              ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΘΡΥΨΑΛΑ

με  τη Μάνια Παπαδημητρίου
και την Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου




Ο ελληνικός στρατός αποβιβάζεται στη Μικρά Ασία. Δυο γυναίκες
παρακολουθούν τις σκηνές σε μια μεγάλη οθόνη  και σχετικά αποσπάσματα από τις αφηγήσεις των προσφύγων. Προσπαθούν να καταλάβουν και να νιώσουν όσα λένε. Η μία πανηγυρίζει με μια σημαιούλα στο χέρι. “Τους 'κάναν θρύψαλα τους Τούρκους!” Κομμάτια και θρύψαλα θα αφήσει πίσω του ο Α' Παγκόσμιος πόλεμος, εκατομμύρια νεκρούς και πρόσφυγες. Οι πρόσφυγες της Μικρασιατικής Καταστροφής θα φτάσουν στην κυριολεξία ξυπόλητοι σε μια χώρα που θα κηρύξει πτώχευση το '32. Οι  γυναίκες παρακολουθούν τις αφηγήσεις τους και μπαίνουν μέσα στις ιστορίες τους.

Η Μαρία Μαυροπούλου-Γερασίδου γεννημένη το 1914 στην Οινόη του Πόντου θυμάται πως με τη θεία της μικρή κρυβόταν στο υπόγειο όταν ο ελληνικός στόλος βομβάρδισε το '22 την Σαμψούντα και έκανε θρύψαλα τους Τούρκους.Ο  Σάββας Καραγκιόζογλου γεννημένος το 1916 στο
Σαλιχλί Εφέσσου αφηγείται πως ο πατέρας του λίγο πριν τον πάρουν οι Τούρκοι στη φλεγόμενη Σμύρνη του έβαλε κρυφά στην τσέπη του όσα χρυσαφικά είχε πάνω του. Τι κρίμα σκέφτοταν ακόμη 75 χρόνια μετά! Αν τα κρατούσε εκείνος ίσως να είχε σωθεί! Μα γυρίζει ο χρόνος πίσω;







Σκηνοθεσία  Κυριακή Μάλαμα
Σενάριο  Φανή Τουπαλγίκη
Διεύθυνση παραγωγής  Φανή Τουπαλγίκη, Θεόδωρος Τσέπος
Διεύθυνση φωτογραφίας- κάμερα  Γιάννης Παρίσης
Μοντάζ   Σόνια Μπρέλου
Ήχος   Δημήτρης Κούφτας
Πρωτότυπη μουσική Πέτρος Μάλαμας
Τραγούδι Σωκράτης Μάλαμας
Φωτισμοί σκηνής θεάτρου  Γιώργος Σπηλιωτόπουλος
Ενδυματολόγος – Υπεύθυνη φροντιστηρίου Ιωάννα Μάμαλη
Μακιγιάζ  Ειρήνη Μακιού
Ηλεκτρολόγοι Βασίλης  Αλαμανιώτης, Κώστας Παπαργυρίου, Χρυσόστομος  Χατζηαστερίου
Παραγωγή ΕΡΤ3 2012-13


This film is a part of a series called “A LEGACY” which is a study on personal refugee narratives of the Asia Minor war. In 1919, the Greek army dashed into Asia Minor. Two women of today watch the screening of the event followed by the memories of the refugees. They strive to realize what happened and to get deeply involved in the narration of the past.